Computer not handling Japanese characters
Hi, my account/computer is not handling Japanese characters well on Amazon, despite having no issues on other sites.
For example, FBA labels often print with the barcode and no desciption where there should be Kanji, and this happens to the PDF downloaded, it’s not a problem with my printer.
I just downloaded a report and that too has garbage characters intead of Japanese.
Can anyone help? Thanks
Computer not handling Japanese characters
Hi, my account/computer is not handling Japanese characters well on Amazon, despite having no issues on other sites.
For example, FBA labels often print with the barcode and no desciption where there should be Kanji, and this happens to the PDF downloaded, it’s not a problem with my printer.
I just downloaded a report and that too has garbage characters intead of Japanese.
Can anyone help? Thanks
2件の返信
Seller_RY9qEPI4HhK84
charset= utf-8なので環境依存文字は文字化けせず 問題ない事が多いんですが
Amazonのシステムは 旧漢字を使うと 文字化けを起こす事があります。
中国語の中に 旧漢字に該当する漢字があるのではないでしょうか?
Seller_qHIMPjIhNaSOs
I guess not a problem of Amazon, but of your computer environment.
You better to search using Google,ChatGPT,etc.
例えば、「pdf 印刷できない フォント」でgoogle検索しても様々な可能性と対応策を見つける事ができます。
FBAラベルも納品書、伝票もファイル保存するかどうか関係なく一旦PDF形式で出力されます。
PDFの問題なのか、プリンタを含む環境として漢字や様々なフォントが正しく表示/出力できる状態なのか、問題を切り分けて絞っていく事が必要でしょう。
残念な言い方ですが、あなたの環境がわからない他人ではなかなか具体的なアドバイスのしようがありません。誰に聞いてもわからない場合は、ChatGPTに答えを求めてもいいかもしれません。